Saturday, July 14, 2012

kursus buat roti, with 3D.

kursus ni buat kat japerun serkam hari tu,anjuran kolej komuniti jasin.plan nak amek kursus jahitan manik tapi dah penuh pulak yg join, so nak taknak, roti pun roti la. bagus jugak lepas buat roti tu terus 'ngap' je.hihi. pergi bertiga dgn kakak sepupu 2 orang aku ni, diba n dayna.














mana roti pun tak tawu kan?gambar 3D ni je yang lebih.haha. mana tak nye, kitorang terkilan kot.makcik2 yg join kursus roti ni semua entah macam apa. ada ke patut tanpa rasa diri tu dah tua, boleh main tolak2 semata2 nak belajar buat roti tu? pastu langsung tak kasi chance org lain try belajar n buat roti tu. dah tu yg muda ni takkan nak biadab macam diorang kan? takkan nak tolak diorang balik. nak tak nak kena la beralah.

ni yg aku nk cakap sikit pasal org lebih berumur dari kita. contoh macam kursus2 bagai ni kan. ada la few of them kan, selalu je kata. "budak2 muda skrg pemalas, kursus2 macam ni ada, pergi la. daripada buang masa keluar berjalan melepak apa semua, baik g kursus macam ni kan. ada jugak aktiviti berfaedah nak dibuat.ni tak, dah tua esok baru nk gi kursus macam ni." haish nampak tak kat situ?

aku bukan nak kata apa, dalam hati aku sendiri kata "pandai cakap org muda macam tu, abes tu makcik/pakcik dah tua sekarang ni pergi kursus2 macam ni kenapa?". nasib baik aku jawab dalam hati je tau. hm kat sini bukan aku nak mengata, tapi aku just meluahkan apa yg aku rasa. sebabnya sekarang few of makcik/pakcik ni selalu kata budak muda ni kadang2 tak hormat diorang la, apa la. fyi, bukan semua macam tu taw.

faktor yg tak berapa utama sebab2 org muda ni being rude pun sebab few of makcik/pakcik ni jugak. so unfair la kan kalau asik je nak salahkan org muda ni. contohnya dah nampak time aku join kursus roti ni. perangai makcik makcik tu, aduhai. sangat tak menyenangkan. jadi boring aku kat situ sikit lagi nak terbaring, nasib baik tak terpeluk dayna ngan diba ni.haha! geramnya ngan makcik tu...grrrr!

sory kalau apa yg aku sampaikan ni mungkin akan buat sesetengah orang tersinggung, just wanna share ;) so roti ni semua memang sedap!!!

kakak ni sorang je la org muda yg
berpeluang buat roti tu.heeeee

No comments: